сряда, 6 ноември 2013 г.

Мартин Росенов Жечев! Спортна фигура. И спорен "герой".  Но ... пълен с таланти. 
На Националния конкурс за изпълнение на произведение от възрожденски автор
 той спечели грамота за отличното си представяне и книга. 
Мартин беше най-малкият участник, но един от добрите!
 Представи се със стихотворението на Любен Каравелов
 "Пролет дойде и пиленце..."


Мартине, пожелаваме ти да ставаш все по-добър във всичко!

        Пролет дойде и пиленце
по Балканът пее;
зеленее са тревица,
слива са белее;
а Мургаш е още черна,
като черна врана,
тя жалостно и печално
гледа кам Балкана,
па му казва: „Ох, Балкане,
побратиме верни!
Темнее ми пред очите,  
дните ми са черни! Аз не мога и за напред
да търпа неволи
и да гледам как турчинът
детето ми коли;
аз не искам и за напред
мирно да робувам, —
за свобода, за щастие
само да бълнувам…
Не вярвам аз, че молитва
ще спаси раята:
свободата не ще екзарх,
иска Караджата“.

                           

Няма коментари:

Публикуване на коментар